نحوه استفاده ازهولاهوپ (حلقه ورزشی)


هولاهوپ نه تنها یک تمرین عالی برای عضلات شکم شماست بلکه راهی بسیار عالی برای لذت بردن از این حرکات مهیج است که حتی میتواند دوستان شما را تحت تاثیر قرار دهد. برای انجام صحیح این ورزش شما به هماهنگی زیادی نیاز دارید. اگر میخواهید به راحتی هولاهوپ زدن را یاد بگیرید با چند راه ساده زیر همراه ما باشید.

مرحله1: لباس ورزشی یا هر لباس تنگ و چسبان دیگری بپوشید. به این ترتیب حلقه هولاهوپ به لباس های شما گیر نخواهد کرد و مشکلی برای حلقه پیش نخواهد آمد.
همچنین بهتر است کفش راحت بپوشید. این مورد به راحت حلقه زدن شما کمک زیادی خواهد کرد. البته نیازی نیست حتما کفش های ورزشی استاندارد بپوشید. یه کفش راحت کافیست. همچنین هرگونه دستنبند و النگو و کلا جواهرات آویزی که ممکن است با حلقه درگیر شوند را کنار بگذارید.

 


مرحله2: حلقه هولاهوپ را بر روی زمین قرار دهید. مناسب ترین حلقه برای شما حلقه ای است که وقتی آن را به صورت ایستاده کنار بدن خود قرار میدهید متناسب با قفسه سینه یا کمر شما باشد.
برای کسانیکه تازه کار هستند، حلقه های بزرگ تر بهتر هستند. چون کندتر حرکت میکنن و به فرد فرصت بیشتری برای هماهنگ شدن ریتم حلقه را می دهند.
اگر شما خیلی روی حلقه حساس هستید می توانید برای کارایی بهتر از حلقه های با وزن و سایز مناسب با بدن خود استفاده کنید.

 



مرحله3: داخل حلقه بایستید

 



مرحله4: بنشینید و لبه های حلقه را بگیرید. فاصله دستان خود را به حدی تنظیم کنید که احساس راحتی کنید.



مرحله 5: حلقه را تا سطح کمر خود بالا بیاورید. یکی از پاها را برای بدست آوردن تعادل قدری جلو بیاورید



مرحله6: حلقه را بصورت محکم و ثابت با هر دو دست خود نگه دارید. با آرامش حلقه را در یک سمت نیم تنه خود قرار دهید.



مرحله 7: حلقه را بچرخانید. اگر راست دست هستید، حلقه بصورت یکنواخت و محکم در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. و اگر چپ دست هستید، آن را بصورت محکم و پایدار در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

 

مرحله8: حالا شروع کنید همزمان کمر خود را هم بصورت دایره ای به آرامی بچرخانید. وقتی حلقه در قسمت جلوی بدنتان قرار دارد، با فشار معده تان به سمت جلو حلقه را کنترل کنید تا در قسمت جلوی بدنتان جابجا شود. (نیم دایره ی جلوی بدن، در راستای معده باشد). وقتی حلقه به پشت بدنتان رسید، با پشت کمرتان آن را جابجا کنید. و یا اینکه میتوانید نقاط مختلفی در دور تا دور بدنتان برای خودتان در نظر بگیرید که به محض رسیدن حلقه به آن نقاط قدری به حلقه ضربه بزنند.
در نهایت با کمی تمرین خواهید توانست نقاط مورد نیاز نیم تنه برای جابجا کردن حلقه را پیدا کنید و بطور غیر ارادی آن را انجام دهید.




مرحله9: چرخش حلقه را ادامه دهید. کمرتان را در حالت یک حرکت دایره ای بچرخانید. همزمان حلقه هولاهوپ را نیز به همین صورت بچرخانید. به گونه ای که انگار هولاهوپ دور بدن شما در حال چرخش است. اگر حلقه تا زیر کمرتان پایین آمد و یا افتاد اصلا ناامید نشوید و به ادامه تمرین ادامه دهید.
اگر حلقه مدام می افتد، سعی کنید در جهت دیگری چرخش آن را امتحان کنید. چون گرچه برای افراد راست دست چرخش در خلاف عقربه های ساعت و برای افراد چپ دست، چرخش در جهت عقربه های ساعت مطلوب ترین حالت است اما باز هم امتحان کنید. شاید چرخش در جهت دیگر برای بدن شما راحت تر باشد.



مرحله10: انتظار می رود در دفعات اول تمرین کردن، حلقه ی شما بارها بیفتد. فقط باید دوباره حلقه را برداشته و تمرین را ادامه دهید. در واقع باید مدام از افتادن بار قبل درس بگیرید وبار بعد اشتباهتان را جبران کنید. زمانیکه یک هولاهوپ زن حرفه ای شدید به راحتی خواهید توانست بفهمید چرا قبلا حلقه می افتاد! این یعنی اینکه ناامید نشوید و بدانید باید تمرین کنید و از هر بار افتادن حلقه برای دفعه ی بعد تجربه بیاموزید.




مرحله11:
الان دیگر باید حرفه ای شده باشید. از حلقه زدن خودتان لذت ببرید!

 

 

/ 0 نظر / 7 بازدید